6 marca 2014

Zielono mi, czyli sałatka z rukoli z cukinią, awokado i tofu

Właściwie ta sałatka powstała dlatego, że w domu skończył się chleb. Właściwie skończyło się wszystko, co mogłoby się nadawać na drugie śniadanie w bezrefleksyjnym, codziennym wydaniu. Żadna siła, nawet głód, nie była w stanie mnie zmusić, żebym poszła do sklepu (po pierwsze ciągle jeszcze trzeba na siebie zakładać te wszystkie warstwy; po drugie mieszkam na czwartym piętrze - bez windy ;)). Wolałam uruchomić potencjał kreatywny z cyklu: coś z niczego (no może nie do końca niczego, ale teoretycznie niczego śniadaniowego). Otworzyłam lodówkę w poszukiwaniu inspiracji i... zrobiło mi się zielono :). I bynajmniej nie żałuję, że się skończył chleb.

Z podanych składników wychodzą mniej więcej cztery porcje. Czas przygotowania - jakieś 7 minut. Efekt - zwalający z nóg ;)

Sałatka z rukoli z cukinią, awokado i tofu
Składniki

200 g rukoli
1 nieduża cukinia
1 dojrzałe awokado
1 kostka tofu (najlepiej marynowanego)
3 łyżki słonecznika
1 łyżka siekanej bazylii
2 łyżki białego octu winnego lub soku z cytryny
2 łyżki oliwy z oliwek
1 ząbek czosnku
sól do smaku

Wykonanie

1. Cukinię kroję w półplasterki a awokado i tofu w drobną kostkę. Mieszam z rukolą i słonecznikiem.
2. Przygotowuję sos z oliwy, octu, bazylii, soli i przeciśniętego przez praskę czosnku. Dodaję do sałatki.

Niezłym pomysłem jest serwowanie sałatki z ciepłym kuskusem albo na przykład z kaszą jaglaną.

I z muzyką.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz