21 marca 2014

Buraczki z orzechami włoskimi w sosie musztardowym

Buraczki, jak już kiedyś pisałam, mogłabym jeść w każdej postaci, co nie zmienia faktu, że poszukuję postaci idealnej :). Do tej pory najbliżej ideału była zupa krem z pieczonych buraków, ale ma teraz poważną konkurentkę do podium - sałatkę z buraków z orzechami włoskimi i sosem musztardowym. Specyficzny buraczano-orzechowo-musztardowy smak okazał się strzałem w dziesiątkę!

Ja akurat gotowałam buraki do tej sałatki, ale można je też upiec. Będą wtedy nieco słodsze, więc można zrezygnować z dodawania cukru.


Buraczki z orzechami włoskimi w sosie musztardowym
Składniki

5 buraków
5 łyżek orzechów włoskich
pęczek natki pietruszki
po 2 łyżki oliwy z oliwek, octu balsamicznego i musztardy (ja użyłam stołowej)
1/2 łyżeczki cukru
sól i świeżo zmielony pieprz do smaku

Wykonanie

1. Buraki gotuję w łupinach, aż będą miękkie. Czas gotowania zależy od buraka, u mnie potrzeba było na to jakichś dwóch godzin. Zostawiam do wystudzenia, a następnie obieram i szatkuję.
2. Orzechy kroję na mniejsze kawałki a pietruszkę drobno siekam.
3. Z oliwy, octu, musztardy i przypraw robię jednolity sos.
4. Łączę wszystkie składniki z sosem, dobrze mieszam i odstawiam do lodówki na pół godziny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz