13 marca 2014

Kotlety z cukinii i szpinaku z fetą

Miałam ostatnio przyjemność skosztować pysznych kotlecików cukiniowych i przypomniało mi się danie, po które sięgałam dość często, kiedy jeszcze nie byłam wegetarianką. Potem, nie wiedzieć czemu, wypadło z mojego menu, chociaż potrzebne składniki miewam w lodówce raczej regularnie. Tak czy owak, czas przywrócić do łask kotlety z cukinii i szpinaku.


Kotlety z cukinii i szpinaku z fetą
Składniki

2 cukinie
1,5 łyżeczki soli (do zasypania cukinii)
100 g liści szpinaku
100 g sera typu feta
1 łyżka mielonego siemienia lnianego
1 jajko
2 łyżki otrębów pszennych lub żytnich
3 łyżki ziaren słonecznika
1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego
1 łyżeczka tymianku

Wykonanie

1. Cukinie trę na tarce o grubych oczkach. Zasypuję solą, mieszam i odstawiam na godzinę, żeby cukinia puściła sok.
2. Dokładnie odciskam wodę z cukinii - to ważne, bo inaczej kotlety będą się rozpadać.
3. Drobno siekam liście szpinaku i kruszę ser feta.
4. Mieszam w misce wszystkie składniki i formuję z masy niewielkie kotlety. Można je usmażyć na niewielkiej ilości oleju (albo i bez, jeśli się ma odpowiednią patelnię). Ja osobiście piekę kotleciki 30 minut w temperaturze 190 stopni.

Podaję z makaronem ryżowym aglio e olio i z sosem rzodkiewkowo-bazyliowym, o którym następnym razem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz