19 listopada 2014

Praliny orzechowo-śliwkowe

Zawsze uwielbiałam takie prezenty od serca. Własnoręcznie wydziergany szalik, zrobiona w jakieś letnie popołudnie nalewka z aronii, ręcznie wyklejana kartka z życzeniami, pachnące jeszcze piekarnikiem lukrowane pierniczki... Mam do dziś w szafie sukienkę, którą uszył mi tato, kiedy miałam dwa latka (to chyba też się liczy jako prezent, prawda?). Lubię je, bo za każdym razem, kiedy coś takiego dostaję, wiem, że wraz z pięknie zapakowanym przedmiotem otrzymuję trochę czyjegoś czasu i jego ciepłe myśli.

Lubię też obdarowywać bliskich czymś, co zrobiłam sama (co dało się zauważyć choćby w zeszłym roku, kiedy w mojej kuchni ruszyła masowa produkcja korzennych ciasteczek). A że ostatnio nadarzyła się doskonała okazja, to skwapliwie ją wykorzystałam. Kilka dni myślenia i planowania, potem kilka miłych, pachnących czekoladą chwil w kuchni i oto są: czekoladowe praliny z orzechami i suszonymi śliwkami. Uśmiech na twarzy obdarowanej osoby - absolutnie bezcenny :)

Ps. Czytałam gdzieś ostatnio (a ściślej mówiąc, tutaj), że na świecie kończy się czekolada. Tak że nie zwlekajcie, jedzcie póki jest!
Praliny orzechowo-śliwkowe


Praliny orzechowo-śliwkowe
 Składniki

1 tabliczka gorzkiej czekolady
1 łyżka masła
1/2 szklanki orzechów ziemnych
1/2 szklanki suszonych śliwek
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (lub 3-4 krople olejku waniliowego)
4 łyżki kakao 
opcjonalnie: 1 łyżeczka cukru pudru

Wykonanie

1. Masło (z cukrem, jeśli ktoś woli słodsze czekoladki) rozpuszczam w kąpieli wodnej. Kiedy masło się rozpuści, dodaję czekoladę.
2. Mielę orzechy i połowę śliwek. Resztę śliwek drobno kroję.
3. Dodaję śliwki, orzechy i aromat waniliowy do rozpuszczonej czekolady. Dokładnie mieszam i zostawiam na około 5 minut (nie dłużej), żeby masa lekko przestygła.
4. Formuję z masy pralinki, układam na papierze do pieczenia i odstawiam do lodówki na około 10 minut.
5. Schłodzone pralinki obtaczam w kakao i układam w papilotkach. Odstawiam do lodówki na co najmniej dwie godziny.


Praliny orzechowo-śliwkowe
Praliny orzechowo-śliwkowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz